Zaalhockey Aug

Voorstel Zaalhockey seizoen 2015-2016

Met de nazomer in aantocht lijkt het afgelopen zaalhockeyseizoen al lang geleden en willen we het liefst nog niet denken aan de komende koude wintermaanden. Toch is  er achter de schermen al weer druk gewerkt aan het zaalhockeyplan 2015-2016.

Een zaalhockey seizoen waarin Myra als club voor ogen heeft het plezier dat iedereen heeft in zaalhockey te behouden, maar tegelijkertijd meer op niveau en prestatie te gaan meedoen met de tendens van de afgelopen jaren: de zaalhockey competitie net zo serieus benaderen als de veldcompetitie!

Uit een evaluatie van het afgelopen seizoen blijkt dat veel spelers en trainers uit vooral de topteams er de voorkeur aan geven om vaker te trainen en in kleinere selectieteams te spelen. Steeds meer clubs kiezen voor het inschrijven van kleinere teams waardoor en meer speeltijd per speler is en er in een gelijkwaardige competitie wordt gespeeld.

De TC jeugd  heeft in samenwerking met de Myra hockeyschool een zaalhockeyplan 2015-2016 opgesteld waarin voor alle teams meer trainingsmomenten en voor top-teams het spelen in kleinere teams is opgenomen.

De kosten voor zaalhockey zijn voor een club hoog. Zalen voor de training moeten worden gehuurd en inschrijfkosten bij de KNHB zijn per team ook hoog. In vergelijking met andere clubs heeft Myra de extra bijdrage per speler altijd laag weten te houden. Daar stond tegenover dat er relatief weinig trainingsmomenten waren en grote teams.
Met de invoer van het zaalhockeyplan 2015-2016 zullen de kosten per deelnemer stijgen.   De bijdrage  voor spelers in de top-teams  wordt € 75,- en voor spelers in breedte teams zal de bijdrage € 55,- worden.

Dit voorstel zal in de komende ALV van 10 September worden besproken en moet goedgekeurd worden door de leden. Ben je dus enthousiast over zaalhockey en wil je dat er meer en intensiever aan zaalhockey wordt gedaan in de jeugd bij Myra, zorg dan dat jouw stem ook vertegenwoordigd is op de aankomende ALV. Je kunt ook een machtiging afgeven als je niet zelf aanwezig kunt zijn.