Evenementen Senioren Feb

Dames 2 laat zich in én buiten het veld van haar beste kant zien

Het tweede damesteam, dit jaar bestaand uit een aantal vaste waardes en een gezonde mix van jong talent en jaren ervaring, laat zich dit seizoen lzowel in, als buiten het veld van haar beste kant zien. Tijd voor wat vragen aan Kiki Turner, Michelle Schiphorst en Letty van Oostveen, allen speelsters van dames 2.

Jullie organiseerden op vrijdag 1 december als team een gala op Myra. Was dit wat jullie betreft een succes?

"Ons team vond het gala een groot succes: er waren rond de 200 bezoekers op het gala! Het merendeel hiervan is Myra-lid, maar er waren ook mensen van buitenaf die zin hadden in een feestje en ons met hun komst wilden steunen. Het succes bestond voor ons dan ook voornamelijk uit alle complimenten die we hebben ontvangen en de trots dat we deze prestatie als team toch mooi samen hebben neergezet”.

Wat waren wat jullie team betreft de hoogtepunten van de avond?

"Het eerste hoogtepunt van het gala was al vroeg op de avond, namelijk dat we als team er in slaagden om alles op tijd klaar te hebben om de gasten te ontvangen! Gedurende de avond was het erg leuk om iedereen eens in iets anders dan sportkleding te zien, en natuurlijk was de verkiezing van de koning en koningin van het bal bijzonder. Het laatste hoogtepunt voor ons als team was toen we alles om 04.15 uur hadden opgeruimd en nog een laatste drankje dronken op de geslaagde avond. Op dat moment beseften we echt dat wij en al onze gasten een superavond hadden gehad!

Jullie staan in de competitie momenteel op de tweede plek, met slechts één punt achterstand op de koploper Terriërs. Wat is volgens jullie de verklaring dat het bij jullie de eerste helft van het seizoen zo goed liep?

"We hebben een diverse groep: jong en oud, ervaring en talent. Dit vult elkaar mooi aan en houdt ons scherp. We hebben de eerste helft van het seizoen ook zo goed staan hockeyen omdat we vertrouwen hebben in elkaar en de speelsters elkaar dingen gunnen. Onze coach Berend is heel betrokken bij het team en hij kan goed omgaan met de verschillende persoonlijkheden binnen het team. Als iets niet goed loopt, of als we het niet met Berend eens zijn, gaan we daar met hem over in gesprek en zo komen we tot een oplossing die voor iedereen acceptabel is. Halverwege de eerste seizoenshelft is het begeleidingsteam aangevuld met Erik Koridon, die Berend ondersteunt bij zijn werkzaamheden. We hebben dus een uitstekend begeleidingsteam!”

Hoe bereidt dames 2 zich voor op de tweede helft van het seizoen?
"De voorbereiding voor de tweede helft van het seizoen begint voor ons weer op woensdag 6 februari.

In iets meer dan vier weken moeten we ons zelf klaarstomen voor de belangrijke eerste wedstrijd op 10 maart tegen de koploper Terriërs. In de voorbereiding gaan we ons richten op fit worden en het verbeteren van onze tactiek, die we goed kunnen oefenen tijdens de oefenwedstrijden. In de eerste seizoenshelft is de strafcorner een effectief wapen gebleken, waar we veel goals uit scoorden. Hier zullen we dus ook veel op trainen. Eind februari gaan we op teamweekend naar Berlijn, waar we niet hockeyen maar vooral veel lol zullen hebben!”

We hebben op het gala gezien dat jullie weten hoe je een feestje moet vieren. Hoe vieren jullie feest als jullie aan het eind van dit seizoen kampioen worden?
"Kampioen worden is ons enige doel en daarom is het een beetje eng om over een kampioensfeest te spreken. Als het eenmaal zover is weet ik zeker dat het een feest wordt om nooit te vergeten! Een feest met in ieder geval champagne, pizza, muziek en een dag vrij op maandag…..”

Op zondag 10 maart speelt Dames 2 in de strijd om de koploperspositie tegen Terriers.

Alle support is van harte welkom!