Senioren Jun

Jaarverslag Veteranen B : Een seizoen van uitersten

Hockeyseizoen 2014-2015 is ook voor ons tot een einde gekomen. Voor Veteranen B een bewogen jaar. Na het vertrek van 3 cracks konden we gelukkig wel twee nieuwe cracks in ins midden sluiten: Rutger en Pim. Met name Jac was verguld dat hij niet meer de enige Limburger in ons team was. Het bourgondisch gehalte van ons team deed steeg dit jaar dan ook met grote stappen. Maar daarover later meer.

In september werd gestart in de ons reeds zeer bekende 3e klasse. Voorafgaand aan onze eerste wedstrijd was er een openingstoernooi bij Alliance. En wat voor een opening. Gezellig en hierdoor ook weer even wennen aan het rennen op het veld voor dat de competitie begon.
De heren van Alliance kwamen we ook weer tegen bij de eerste wedstrijd. Helaas voor hun wonnen wij die. En daarna zouden er nog vele volgen. Van de 10 wedstijden wonnen wij er 8. Hierdoor dik bovenaan en we maakten ons tijdens de winterstop klaar voor de promotiepoule.

Maar het ging anders. Nieuw seizoen, nieuwe regels. Door onze prima prestatie voor de winterstop kwamen we na de winterstop al in de 2e klasse terecht. Vol enthousiasme werd in maart getracht de goed lijn van voor de winter door te zetten. Helaas dachten onze tegenstanders daar anders over. Nu 10 wedstrijden later moet helaas geconstateerd worden dat we nu de ander 1e plaats bezetten. Die aan de onderkant. Zoals Ronald in onze laatste verslag meldde: te groot voor het servet, maar te klein voor het tafellaken.

Sportief gezien viel onze performance dus beetje tegen. Maar, we speelden wel 2e klasse en hebben toch laten zien dat we wel degelijk progressie tonen. Ons spel is beter geworden en zal ongetwijfeld nog beter worden.

Waar het absoluut niet aan gelegen heeft is het team zelf. Met Rutger en Pim erbij hebben we momenteel oer-gezellig team waarbij sportiviteit en gezelligheid met recht hand in hand gaan. Maar ook met Ronald als waanzinnige goede en fanatieke keeper achter in. De laatste tijd ook steeds meer coachend op het veld. Helemaal top Ronald. Ook alle anderen geven het team keer op keer een boost om toch beter te willen worden.  Lees onze verslagen en bekijk de foto’ s op onze website. Veteranen B is in mijn stellige overtuiging een visite kaartje voor MYRA. Dat maken we meer dan eens waar bij onze thuiswedstrijden (zeggen niet alleen wij, maar ook onze tegenstanders) Dat is ook te zien in het verbruik. Het greep uit het overzicht van dit jaar:

• 125 AA-drinks (voor de ongelovigen)
• 115 Pitchers bier (voor de gelovigen)
• 8 pitchers speciaal bier (voor de echte gelovigen)
• 52 porties bitterballen
• 5 patat
• 8 frisdrank (tja……)

En dan nog wat meer klein spul. Nu stellen wij vraagtekens bij het aantal geregistreerde pitchers speciaal bier. Dat zijn er echt wel meer geweest, maar naar we vermoeden niet als dusdanig op de kassa aangeslagen. Weet niet hoeveel er überhaupt verkocht zijn want volgens mij zijn wij als veteranen B de enigen die speciaal bier in pitchers bestellen (correct me when i’m wrong)

En nu. Wel, we speelden in 2e klasse C. Er is ook een 2e klasse D. Kijken of we in het nieuwe seizoen daar terechtkomen. Dan hebben we wederom een kans om onze kunnen te laten zien in de 2e klasse. Want die ambitie is er wel degelijk. Voor de rest gaan we als team met opgeheven hoofd de zomer in. Natuurlijk eerst onze traditionele BBQ afsluiting in juni, maar ook in het nieuwe seizoen zijn er al weer nieuw plannen. Als eerste wederom het openingstoernooi bij Alliance. Maar in september gaat (een deel van) het team op biersafari naar de Oktoberfesten in München. Ook Veteranen B doet aan bier-onderzoek…..

Verder zullen we ook in het nieuwe seizoen streven naar een verslag van elke wedstrijd. Samen met Jongens 6E6 hebben we dit jaar de nodige verslagen geproduceerd op onze eigen website en hvmyra.nl. Ook volgend jaar zullen we dat zeker willen voortzetten.

Voor nu…. prettige zomervakantie… en tot september.
Avé Hans