Bestuur Maa

Uit de bestuurskamer maart 2015

Inmiddels zijn we alweer een aantal wedstrijden in de tweede seizoenshelft. Het zaal- en midwinterseizoen ligt achter ons en we zijn het seizoen gestart met een openingsfeest georganiseerd door D15, met goede sfeer en aanwezigheid van diverse teams. Ik ben blij dat we allemaal weer de wei in zijn gegaan.

De afgelopen weken ben ik bij verschillende wedstrijden gaan kijken. De G-hockeyers - die dit jaar haar 15-jarig jubileum viert - zijn alweer druk aan het trainen en hebben veel plezier met hun wedstrijden. De jeugd is weer druk bezig goede resultaten te behalen, evenals de senioren. En hoewel het afgelopen weekend bar en boos was, hebben we toch al heel wat mooie dagen met veel zonuren gehad. Met gerust hart zat ik één van die weekenden in het zonnetje op het terras. Mede vanwege de nieuwe verhoogde ballenvanger en intensieve schoonmaak van veld 1. De diverse commissies en werkgroepen zijn er behoorlijk druk mee geweest de afgelopen maanden.

Voor mij als kersverse voorzitter is er veel op me afgekomen. Daarom ben ik ook erg blij met de snelle vondst van Pieter Legerstee als nieuwe vicevoorzitter. Ik heb meteen gemerkt dat je de club heel anders beleeft in de rol van voorzitter dan als vrijwilliger of speler. Enerzijds krijg je een heel ander beeld van de omvang en complexiteit van een vereniging als Myra en de hoeveelheid aan zaken en taken die dat met zich meebrengt. Anderzijds is het mooi om te zien wat er allemaal gebeurt en hoe actief de vele vrijwilligers zich inzetten voor de vereniging.

Mijn eerste indruk: het blijft een heerlijke club, maar er is wel wat werk aan de winkel. Mijn handen jeuken om met z’n allen de zaken op te pakken, maar tegelijkertijd realiseer ik me dat dat niet over een nacht ijs gaat en wel wat tijd zal vragen. Naast inhaken bij verschillende commissies en hun overleg, zullen jullie mij hoogstwaarschijnlijk langs de lijn zien bij G-hockey of jeugdwedstrijden, maar natuurlijk ook op de zondag. Als toeschouwer, speler of als scheidsrechter.

Ik zie ernaar uit u allen tijdens die momenten te treffen!

Nils Mulder, voorzitter HV Myra