Bestuur Dec

Nieuwe voorzitter voor HV Myra

Nadat Wim Bocxe tijdens de laatste ALV aangaf na drie jaar af te treden als voorzitter van HV Myra, is achter de schermen het nodige werk verricht in de zoektocht naar een geschikte opvolger. Samen met een speciaal aangestelde adviescommissie heeft het bestuur deze nu gevonden. Graag stellen wij aan jullie voor: Nils Mulder.

Nils: "Even geleden werd ik door het bestuur benaderd en vorige week heb ik aangegeven de rol van voorzitter op me te willen nemen. Uiteraard voorwaardelijk aan de formele benoeming tijdens de eerstvolgende ALV, maar in de tussentijd ben ik bereid alvast taken op te pakken en bij de bestuursvergaderingen aanwezig zijn.” Nils is 48 jaar oud en speelt zelf alweer 28 jaar bij Myra. "Ik ben in 1986, tijdens mijn studie Econometrie, overgestapt naar Myra. Ik was op zoek naar een familievereniging die ook de wens heeft om prestaties te leveren. En dat was en is precies waar Myra voor staat: Plezier, Prestatie en Respect.” Nils begon in een vriendenteam (Heren 7) in de derde klasse onderbond, lager bestond niet in Nederland. Nils: "Gezellig was het zeker, maar het beantwoordde niet helemaal mijn ambitie. Gelukkig kon ik bijna ieder weekend twee of drie wedstrijden spelen door in te vallen bij Heren 2 t/m 6. Het jaar daarna maakte ik de overstap naar Heren 1, waar ik acht fantastische jaren heb beleefd.”

Nils leerde zijn partner Barbara ook via Myra kennen en inmiddels hebben zij drie hockeyende kinderen: Lieke (Dames 3), Job (AHBC) en Jette (Meisjes C2). Hij is dit seizoen manager van het team van zoon Job bij AHBC en speelt zelf in Heren Veteranen A. En met jullie toestemming wordt hij dan ook nog voorzitter van HV Myra. Je kunt duidelijk zien dat hockey een belangrijke rol speelt in huize Mulder. Nils heeft dan ook al een rijk verleden als vrijwilliger van Myra. Hij is onder meer vier jaar voorzitter geweest van de TC Senioren, teammanager van de JB1 en coördinator van H1 in de TC Top. En als scheidsrechter fluit hij ook regelmatig een wedstrijd.

Het gerucht dat Nils deze taak op zich wilde nemen ging schijnbaar al even rond, want hem werd wel eens de vraag gesteld of hij dan misschien teveel tijd over had. Nils: "Nee hoor, dat zeker niet. Maar, ik vind Myra een hele mooie vereniging en ik maak daar al vele jaren als lid en vrijwilliger deel van uit. Ik vind het een eer om voorzitter van deze geweldige club te kunnen en mogen zijn. Daarnaast ligt er een aantal uitdagingen en ontwikkelingen voor ons als bestuur klaar en ik draag daar graag mijn steentje aan bij samen met al die andere vrijwilligers.”