Vrijwilliger Nov

Vrijwilliger van de maand - Interview Saskia van Dort

Nieuws afbeelding Ook deze maand zetten we een van de vele vrijwilligers die Myra rijk is in de spotlights. Deze maand is dat Saskia van Dort. Zij is namelijk in de functie van teammanager van dames 1 van grote waarde voor alle speelsters en de trainer/coach.

Saskia is vanaf seizoen 2007/2008 lid van Myra. Haar hele jeugd heeft zij bij Abcoude gehockeyd alsook een aantal seizoenen in de senioren. Op een gegeven moment wilde ze fanatieker en op een hoger niveau hockeyen. Via via kwam ze toen bij Myra terecht, waar ze naar eigen zeggen zeer enthousiast werd ontvangen en meteen werd opgenomen in de groep.

Na eerst zelf vijf jaar in dames 1 te hebben gespeeld, vervolgens twee jaar in dames 2 en dit seizoen in dames 3, heeft Saskia besloten teammanager van dames 1 te worden. In eerste instantie zou Kiki Turner de rol van manager op zich nemen als zij de selectie van dames 1 niet zou halen. Dat deed zij echter wel, waardoor dames 1 zonder manager zat. Hans Vlek (coach van dames 1) heeft vervolgens Saskia benaderd met de vraag of zij deze functie zou willen vervullen. Dit wilde zij graag doen, mits zij wel gewoon in dames 3 kon blijven spelen. Want, zo verklaarde ze: "Ik ben nu eenmaal hockeyverslaafd”.

Op de vraag wat haar toegevoegde waarde is voor het team en voor de trainer/coach antwoordde zij dat je als speelster van dames 1 altijd bij haar terecht kunt met zowel hockey gerelateerde als andere problemen of vragen. Zij is de schakel tussen het team en de trainer. Met veel speelsters uit het huidige eerste dames team heeft zij zelf ook in het team gezeten, waardoor dit contact gemakkelijk verloopt.

Uiteraard is Saskia in haar rol als manager ook zeer belangrijk voor de coach. Ze zorgt ervoor dat Hans zich niet bezig hoeft te houden met taken die niet direct met de trainingen of wedstrijden te maken hebben. Daarnaast kan zij door haar ervaring als speelster ook nog eens hockeyinhoudelijk van waarde zijn.

Behalve manager van het eerste damesteam, is Saskia ook sinds een aantal jaar actief binnen de TC Tophockey. Dit jaar als coördinator van heren 2 en daarvoor als secretaris. Alsof dat nog niet druk genoeg is, zit ze ook sinds enige jaren in de Familietoernooicommissie. Heeft ze dan nog wel tijd voor een extra taak? "Het is inderdaad wel erg veel, maar ik voel me erg gewaardeerd binnen het team, dus ik heb het er graag voor over”. Zo te horen, een vrijwilliger in hart en nieren dus!