Bestuur Nov

Uit de bestuurskamer: november 2014

Wij hebben de afgelopen maanden veel tijd besteed aan onze nieuwe statuten en huishoudelijk reglement. Zoals iedereen inmiddels weet waren onze statuten niet meer up to date qua inhoud en qua geldigheid. Wij worden bij deze transitie ondersteund door onze Berty van Bockom Maas (juriste bij NOC/NSF), wij hopen dat dit in november afgerond gaat worden. Hiervoor zijn twee ALV’s gepland, de eerste was op maandag 27 oktober. Voor deze vergadering waren reglementair  350 (=25%) van onze leden nodig, maar we wisten vooraf dat wij dit niet zouden halen.

Daarom hebben wij gelijk een tweede ALV ingepland en wel op woensdag 12 november a.s. Deze tweede ALV vindt plaats om 20:00 uur in het Myra-clubhuis. Ditmaal zal een aantal besluiten moeten worden genomen. Daarvoor is een quorum vereist van 10% (ca. 140 stemgerechtigde leden). Om dit quorum te kunnen halen, is uw aanwezigheid - in persoon of via een volmacht - van belang.
Minderjarige leden (<18 jaar) hebben wel spreekrecht maar geen stemrecht. Hun stem kan wel worden uitgebracht door hun wettelijke vertegenwoordiger. Verder is het mogelijk om in geval van afwezigheid een schriftelijke volmacht af te geven aan een ander lid. Niemand kan echter voor meer dan één ander lid als gevolmachtigde optreden.

Uiteindelijk, als alles achter de rug is, hebben wij goede en geldige statuten (ook goedgekeurd door de KNHB) en kunnen wij indien wij veranderingen willen het huishoudelijk reglement tijdens onze  ALV aanpassen.

Onze resultaten op het veld zijn goed zoals altijd, vele teams draaien goed mee en bij een aantal lukt het een stukje minder. Heren 1 voor het eerst in de Overgangsklasse doet het gewoon goed, een aantal wedstrijden zijn nipt verloren, het spelniveau is ook door het scoreverloop spannend om te zien en ik ben ervan overtuigd dat de punten gaan komen. Daarnaast doet Dames 1 het erg goed, na de overwinning tegen onze buren MHC Amstelveen hebben ze zelfs op de eerste plaats gestaan, ik denk dat Myra Dames 1 weleens de verrassing in hun poule kunnen worden.
Voor onze jeugdafdeling gaat op korte termijn weer het Midwinter Competitie van start en natuurlijk het zaalhockeyseizoen. Een mooie manier om deze periode te overwinteren.

Wij zijn er blij dat de verlichting op het miniveldje inmiddels is aangelegd en dat tijdens de kerstvakantie het hek op veld 1 wordt vervangen. Het nieuwe hekwerk is niet alleen hoger, maar het bovenste stuk wordt schuin in een hoek van 45 graden geplaatst.

Voor Myra is 2014 een feestelijk jaar en op 20 september hebben wij dat met een receptie en het presenteren van het Myra jubileummagazine ons 60 jaar bestaan gevierd. Zaterdag 15 november wordt in ons clubhuis het volledig uitverkochte 70-80 feest gehouden en alweer voor de 5e maal, een topfeest met wederom een live superband. Het volgende evenement, de ABN AMRO Sponsorloop, wordt  op zondag 16 november a.s. gehouden. Dit is afsluiter van de ABN AMRO Spaaractie waar we vorig seizoen al heel wat euro’s mee hebben opgehaald. Maar, het is nog niet genoeg om ons spaardoel te halen, namelijk een elektronisch scorebord. Wij hebben het initiatief vanuit Dames 15 (o.a. Linde Garritsen en Laurine Segers) enthousiast ontvangen, dit team gaat op vrijdagavond 6 maart 2015 een exclusief openingsfeest voor alle seniorleden organiseren.

Onze Grote Clubactie heeft het fantastisch gedaan met de verkoop van 2023 loten, wij willen iedereen die hieraan heeft meegewerkt hartelijk bedanken. De nieuwe Drank en Horeca Wet is al een tijdje van kracht en hiermee zijn de spelregels toch wel hier en daar veranderd, een aantal zijn: geen alcohol nuttigen door mensen die een bardienst draaien, de leeftijdgrens van achttien jaar en een aantal vrijwilligers met de juiste certificaten. Vanuit de gemeente worden ook controles uitgevoerd (bij ons al tweemaal), indien alles in orde is dan is er niks aan de hand, maar zo niet dan kunnen wij behoorlijke boetes krijgen.

Met vriendelijke hockeygroeten,

Wim Bocxe