Bestuur Jul

De ALV van 3 juli 2014

De ALV van Myra is elk jaar een belangrijk moment om successen met elkaar te delen, nieuws te brengen en belangrijke beslissingen te nemen. Dit jaar stond er veel op de agenda. Helaas kon er echter niet gestemd worden over een aantal zaken, omdat er geen toereikend quorum aanwezig was. Er zal een nieuwe ALV uitgeschreven worden om - naast het goedkeuren van gewijzigde statuten en het huishoudelijke reglement - deze zaken alsnog ter stemming te brengen - houd de mail en de site in de gaten!

De belangrijkste punten van de ALV

Eelko Plomp, penningmeester, gaf een toelichting op de balans, baten en lasten en de begroting voor het nieuwe seizoen. Er zal een contributieverhoging worden doorgevoerd in het nieuwe seizoen. Dit is onvermijdelijk voor een club als Myra die zo’n flinke groei ondergaat. Daarbij gaan altijd extra kosten gemoeid. Over het doel van deze contributieverhoging en de exacte hoogte was overigens nog geen consensus onder de aanwezigen. Dit zal verder besproken worden in de nieuw te plannen ALV.

Dolf Moonen besprak de voortgang bij de jeugd en de implementatie van het Club-Plan Jeugd dat vorig jaar is geïntroduceerd tijdens de ALV. De groei binnen de jeugdlijn is duidelijk ingezet, wat tegelijkertijd problemen oproept als het gaat om capaciteit. Maar het mooiste is dat het algehele niveau van de Myra-jeugd stijgt en de aanwas van de jongens stevig groeit.

Wim Bocxe presenteerde namens Corine Oudewaal het veteranenbeleid dat na volgend seizoen van start gaat. In heel het district ervaren clubs moeilijkheden om de veteranenteams te vullen. Tegelijkertijd zet de KNHB ook in deze lijn een duidelijk doelgroepenbeleid neer, dat een steuntje in de rug is. Op Myra is nu het plan om senioren die de veteranenleeftijd bereiken maximaal drie seizoenen de tijd te geven om zich te beraden op hun volgende stap, waarna ze overgaan naar de veteranen. Niemand wordt gedwongen, maar er wordt wel meer bewustzijn gecreëerd zodat de drempel verlaagd wordt. Volgend jaar zal extra aandacht worden besteedt aan het laatste onderdeel van de strategiesessie: het trimhockey beleid.

Henk Schmidt heeft met een werkgroep uitgebreid onderzoek gedaan naar de velden en de opties van een waterveld. Bij de jaarlijkse controle vanuit de KNHB werd geconstateerd dat er achterstallig onderhoud was. Daarop is veld 1 grondig en professioneel gereinigd. Dit heeft voor een deel geholpen, maar de realiteit is dat - in ieder geval - veld 1 op termijn aan vervanging toe is. Henk liet drie opties van watervelden zien en daarbij de kosten. Het is nu zaak te kijken wat financieel gezien en op welke termijn reële mogelijkheden zijn. Ook zal moeten worden geïnventariseerd wat er nodig is om een waterveld te kunnen realiseren.

Daarnaast heeft de club afscheid genomen van een aantal commissieleden en hen uiteraard enorm bedankt voor alle tomeloze vrijwillige inzet voor de vereniging. Alice Stuurman heeft na acht jaar trouwe dienst aangegeven haar bestuursfunctie als secretaris neer te leggen. In haar toelichting gaf zij aan dat zij zeven jaar met plezier haar vrijwilligerstaak voor de club heeft uitgevoerd, maar het laatste jaar een trend ziet ze liever gekeerd zou zien. Zij hoopt dat anderen zullen opstaan en de club de goede richting op zullen blijven sturen. Alice werd toegesproken door John Bijlsma en uiteraard heel hartelijk bedankt voor haar bijdrage al die jaren.

Tot slot is Jos Schulte, helaas zelf niet aanwezig op de ALV, verkozen tot lid van verdienste. Eelko lichtte zijn nominatie toe aan de aanwezigen. Jos beheert al meer dan tien jaar en met veel precisie en inzet de ledenadministratie. Een correcte registratie van alle leden is van essentieel belang voor de club. En ondanks de exponentiele groei van de laatste jaren én de overstap naar het nieuwe registratiesysteem Lisa hebben zich nauwelijks problemen voorgedaan. Overigens beheert hij eveneens al jarenlang de administratie van de bar en sinds vorig jaar van de hele vereniging. Dit alles gebeurt vaak onzichtbaar en in stilte, maar is van onschatbaar belang voor de club.

De notulen met een gedetailleerd verslag van de vergadering zullen later terug te vinden zijn in de documenten achter de inlog op de website.