Zaalhockey Dec

Standpunt 1 minuut stilte voor wedstrijden

Het tragische overlijden van grensrechter Richard Nieuwenhuizen afgelopen weekeinde heeft ons allen enorm getroffen. De sportwereld is diep geraakt en het doet onsbeseffen welke rol wij als sporters, bestuurders en vrijwilligers spelen.

Sportiviteit en Respect staat ook voor onze hockeysport bovenaan en deze wensen wij juist in deze tijden nadrukkelijk uit te dragen. Wij steunen het initiatief van diverse verenigingen in ons district om aan dit voorval bijzondere aandacht te besteden aanstaand weekeinde.

Daarom vragen wij u, uw teams, uw scheidsrechters en coaches hierover te informeren en steunen wij u als bestuur in elke gepast initiatief die u hierop wilt nemen.

U kunt hierbij denken aan een moment van gedachte door middel van 1 minuut stilte voorafgaande aan de wedstrijden van uw vereniging, een open clubhuis-actie om met uw leden, ouders en vrijwilligers te spreken of als vereniging uw medeleven te betonen aan de nabestaanden van het slachtoffer en de getroffen clubs etc.

De invulling van uw betrokkenheid laten wij in deze geheel vrij.

De Zaalhockeycommissie Noord-Holland heeft voor haar zaalhockeywedstrijden a.s. weekend het volgende standpunt ingenomen:

Voorafgaand aan de zaalhockeywedstrijden in de Topklasse welke door bondsscheidsrechters worden gefloten wordt 1 minuut stilte gehouden.

Voor de overige wedstrijden wordt bij deze de clubs/teams geadviseerd om de wedstrijden op tijd te laten beginnen (startsignaal), maar de eerste 20 seconden stil te staan en vervolgens te gaan spelen. Dit i.v.m. de krappe speelschema's in de zaal.