Bestuur Mei

Uit de bestuurskamer

Dit is de laatste keer dat wij het over Koningsdag Amstelveen hebben, aan mij is gevraagd door de communicatiecommissie om dit onderwerp op een leuke manier af te sluiten. Allereerst heeft de aanwezigheid van HV Myra een hele positieve uitstraling gegeven, niet alleen bij Myra en in Amstelveen, maar ook daarbuiten. Vooral bij de KNHB heeft dat goed doorgewerkt. Er stond nieuws over ons in o.a. het Amstelveen Nieuwsblad en de Hockey Weekly. Daarom wil ik de volgende spelers, trainers en begeleiders heel erg bedanken voor hun betrokkenheid en inzet: Anabel Hubers, Sjoerd Hamstra, Olivier van Altena, Charlie Huntelaar, Tom Bocxe, Joey Arentsen, Jesse Cornelissen, Lieke Mulder, Juliette Helsdingen, Ronesca Plug, Romana Cornelissen, Anne Moonen, Karel Klaver en Cecilia Rognoni, en Jeroen Heins en Suzanna Böhre-Jonker.

Afgelopen woensdagavond was er een bedankavond georganiseerd door de gemeente Amstelveen, op uitnodiging van burgemeester Fred de Graaf, bedoeld voor een geselecteerde groep vrijwilligers die mede deze dag tot een succes hebben gemaakt. Het was een geweldige avond, mede omdat onze Cor Aarts terecht in het zonnetje werd gezet door de gemeente Amstelveen voor alles wat hij gedaan heeft als voorzitter van Amstelveen Oranje.Als klap op de vuurpijl kreeg Cor hiervoor een terechte onderscheiding.

Na afloop kregen alle aanwezigen een oranje handdoek, een exclusieve koningsmok en een fotoboek. Dit boekje zal ik ook aan iedereen geven die op Koningsdag op het hockeyveld aanwezig was. Toch zijn we "blij” dat zo’n evenement in Amstelveen voorlopig niet meer zal voorkomen. Het was hartstikke leuk om te doen, maar wel ontzettend veel werk voor Suzanna en mij. Gelukkig hadden we op Koningsdag een speciaal toetje: de nazit en de ontmoeting met de koninklijke familie in het Cobramuseum. Eigenlijk blijken ze gewoon een hele "normale” familie te zijn.

Ik wil ook nog een paar andere belangrijke zaken noemen: allereerst de hele succesvolle start van onze Heren 1 tegen Phoenix afgelopen zondag, een klinkende 4-1 overwinning door goed veldspel en hele mooie doelpunten. In deze nieuwsbrief staat precies vermeld wat u de over de komende wedstrijd(en) kunt verwachten. Daarnaast handhaven onze Dames 1 zich in de eerste klasse, super voor zo’n jeugdig team.

Ik hoor weleens geluiden en word soms aangesproken over de financiële situatievan Myra, de bekende wandelgangverhalen. Wij als bestuur kunnen volmondig vertellen dat wij een hele gezonde vereniging zijn en dat willen wij graag zo houden. Natuurlijk staan wij weleens op de rem, want de club groeit gestaag door, de resultaten worden steeds beter en zijn over de hele linie zichtbaar, maar dit kost natuurlijk heel veel inzet, energie en geld. Wij moeten natuurlijk keuzes maken en daarom wordt niet alles meteen gehonoreerd, maar ook dat is logisch en hoort bij een vereniging.

Op 20 september bestaan wij 60 jaar en de komende tijd zullen wij hier over gaan berichten, de eerste brainstormsessie heeft inmiddels plaatsgevonden. Er is een e-mailadres geopend, namelijk [email protected], en iedereen die ideeën over het jubileum heeft, is van harte uitgenodigd om via dit mailadres contact op te nemen! Tot slot een belangrijke datum om alvast in de agenda te zetten: de Algemene Leden Vergadering (ALV) is dit jaar gepland op dinsdag 17 juni om 19.30 uur.

Met vriendelijke hockeygroeten,

Wim Bocxe Voorzitter