Vrijwilliger Mei

Wie was toch die man in het pak?

U bent van ons inmiddels gewend dat wij wat schrijven over de vrijwilliger van de maand. Deze keer krijgt deze topic een iets andere draai. Naast het feit dat deze persoon vrijwilliger van Hockeyvereniging Myra is, heeft hij op Koningsdag ook nog eens de hele dag in het Stockey pak rond gelopen. Myra mocht op Koningsdag op Amstelveen Stadshart een hockeydemonstratie geven aan Koning Willem Alexander, Koningin Maxima en de overige leden van het Koninklijk huis. Er kwamen vele bekende gezichten voorbij op televisie, maar wie zat er nou in dat Stockey pak?

"Op tweede paasdag werd ik gebeld door onze voorzitter Wim Boxce of ik tijdens Koningsdag wat te doen had. Wim en Suzanna hadden wat geregeld via de KNHB en daar hadden ze mij voor nodig. Ze hadden een Stockeypak kunnen lenen en of ik tijdens Koningsdag daarin wilde lopen. Natuurlijk wilde ik dat!”

"Maar wat een spektakel! Heerlijk in dat pak - wel een beetje warm - maar niemand herkende me. Het mooiste van de dag was dat Koning Willem Alexander mij een hand gaf en zei: " Tot ziens in Den Haag en succes!” En dit alles tegen een voetbalman pur sang.

De man in het pak is Jeroen Heins, chef-kok bij Maison van de Boer en hij verzorgt al 18 jaar de VIP catering in de Amsterdam Arena. Samen met Esther Cornelissen (onderdeel van de vrijwilligersfamilie van de vorige maand) doet Jeroen het materialenbeheer op Myra.

"Samen met Lisette Pol heb ik twee kinderen: Gaby en Jochem. Gaby speelt in de MB3 en is trainer/coach van de MF2. Jochem speelt in de JD1 en traint op zaterdag de Benjamins. Mijn vrouw is begeleider van de JD1 en is druk bezig om het aantal jongens in de jeugdteams van Myra omhoog te krijgen. Zoals velen zijn wij ook een actieve familie bij Myra.”