Evenementen Junioren Nov

Sinterklaasfeest: Brief van de Verkenningspiet!!

Heb jij je al ingeschreven voor het
Sinterklaasfeest op Myra?
Kan Sinterklaas dit jaar wel naar Myra komen?
Help jij de Verkenningspiet?

Lieve Myrakids,

Zoals jullie weten is de Sint weer in het land en ook ik, de Verkenningspiet. De reis naar Nederland verliep helaas niet zo soepel, want de staf was zoek. Gelukkig is alles goed gekomen en hebben wij Groningen bereikt.
Ik ben de Verkenningspiet en kijk of Myra al klaar is voor het grote Sinterklaasfeest. Na aankomst in Nederland ben ik ’s nachts op onderzoek gegaan bij jullie hockeyclub Myra. Eenmaal door de schoorsteen gekropen, zag ik dat Myra nog helemaal niet klaar is voor het feest. Daarom denk ik dat het een goed plan als jullie allemaal een tekening maken voor Sinterklaas zodat die opgehangen kunnen worden door de evenementen commissie in het clubhuis. Ik weet namelijk dat Sinterklaas het heel erg leuk vindt om al die tekeningen van jullie te zien en te krijgen.

Op de bar in het clubhuis staat een doos. Als jullie je tekeningen daar in doen, worden deze opgehangen.

MAARRR er is nog een probleem en ik heb jullie hulp ECHT nodig!!!
ls Verkenningspiet heb ik ook altijd een sleutel bij me. Dit is de sleutel voor de kluis waarin Sinterklaas zijn grote boek bewaard. Nu ben ik niet zo slim geweest en ben ik deze sleutel tijdens mijn verkenningstocht op Myra vergeten. Ik kan mij eigenlijk ook niet meer herinneren waar ik hem heb gelaten. Sinterklaas kan toch niet zonder zijn boek naar het feest komen?

Ohjeej, kan Sinterklaas nu zaterdag 30 november wel naar Myra komen???

In de bijlage staat een woordpuzzel, die helpt de Verkenningspiet erachter te komen waar hij de sleutel heeft gelaten.
Elk letter uit het alfabet heeft een cijfer.

Vraag je ouders om puzzel uit te printen.
Ga aan de slag en help de Verkenningspiet!