Zaalhockey Nov

Zaalhockeyseizoen 2012-2013

Inleiding – De eerste helft van het seizoen zit er al weer bijna op en gaan we de winterstop tegemoet. Het was een bewogen eerste helft met mooie en spannende wedstrijden. Het belooft nog veel goeds! Zoals heren 1 dat in de top meedraait en wellicht weer kans maakt op promotie, en dames 2, dat het ook netjes doet en misschien ook volgend seizoen in een klasse hoger mag spelen. Zeker een reden om in de tweede helft van het seizoen de wedstrijden te blijven volgens lang de lijn. Maar voordat de tweede helft van het seizoen weer van start gaat, gaan we eerst de zaal in. En hoe! Ook dit jaar wordt Myra in de zaal goed vertegenwoordigd!

Evelyne van den Heuvel, coördinator zaalhockey junioren, is zeer positief te spreken over de hoeveelheid juniorenteams die meedoen aan zaalhockey. Voor dit seizoen zijn er 12 ingeschreven. Bij de meisjes zijn dat alle eerste en tweede teams vanaf de D-jeugd en bij de jongens alle eerste teams vanaf de D-jeugd. Op basis van de resultaten van de voorcompetitie is de indeling gemaakt. Alle teams waren erg goed!

Een aantal belangrijke punten volgens Evelyne voor de zaalhockey bij de junioren:

1. De uitgifte voor zaalhockeytasjes met riempjes, ballen en zaalhandboekjes zal hoogstwaarschijnlijk op maandag 19 november zijn.
2. Belangrijke regel die bij zaalhockey NIET veranderd is, is het eigen doelpunt. Bij zaalhockey telt het eigen doelpunt (nog) NIET!
3. Een goede scheidsrechter is belangrijk. Zorg als team dat je één, maar het liefst meer, scheidsrechters hebt die echt op de hoogte zijn van de zaalregels. In het zaalhandboekje staan de grootste verschillen tussen het veld en de zaal.
4. Het is belangrijk dat de zaaldienst goed loopt. Op YouTube zal hopelijk binnenkort een kort instructiefilmpje komen te staan.

Ook bij de senioren zijn we dit jaar goed vertegenwoordigd! Met maar liefst 11 seniorenteams gaan wij de zaal in. En na een lange afwezigheid is D1 in de zaalcompetitie weer van de partij! Het is positief dat zowel heren 1 als dames 1 gaan zaalhockeyen. Anne-Rose van der Krabben, coördinator senioren zaalhockey, zet zich weer volledig in om alles in goede banen te leiden. Denk hierbij aan indeling van de poules en teams, het huren van zalen en het inroosteren van trainingsdagen, etc. Kortom veel werk aan de winkel.

Voor de senioren zijn er volgens Anne-Rose ook een paar leuke en belangrijke feiten te melden:

1. Er hebben zich 11 seniorenteams ingeschreven voor het zaalhockey: sommige teams zijn combinaties van veldteams.

2. H1 speelt dit jaar Topklasse na hun promotie van vorig jaar. D2 gooide hoge ogen vorig jaar in de res. topklasse. Zij gaan dat dit jaar weer proberen te doen.

3. Na een aantal jaar van afwezigheid is D1 ook weer terug in de zaal, en het is gelukt om ze in de overgangsklasse te laten uitkomen.

4. De wedstrijden worden gespeeld tussen 8 december en 10 februari.

5. Alle informatie komt ook in LISA te staan. Daarmee verschijnt het wedstrijdschema, de teamsamenstellingen en alle andere info ook op de Myra-site.

Op 15 november wordt het wedstrijdschema bekendgemaakt, en naderhand het trainingsschema, dus houd de site goed in te gaten!

Even terugkijkend naar de nieuwsbrief van vorig jaar over het thema zaalhockey zijn er teams die ons enorm hebben verrast met de uitstekende prestaties. Hopelijk belooft dit zaalhockeyseizoen ook veel goeds en kunnen we ons als vereniging steeds meer profileren in de zaal!