Senioren Mei

Seizoenstoetje voor reserveteams

Beste Myra-leden,

De ontknoping nadert voor seizoen 2012-2013. Door het nieuwe promotie-degradatiesysteem staat er voor een flink aantal teams nog veel op het spel.

Na aanleiding van het promotie-degradatiesysteem zijn er 6 opties, te weten:

1. Kampioen in de promotiepoule, let op deze teams spelen districtskampioenschappen!

2. Directe promotie, is mogelijk in sommige promotiepoules op plek 2 en/of 3.

3. Ticket voor play-in, spelend in de promotiepoule.

4. Ticket voor play-out, spelend in de degradatiepoule.

5. Directe degradatie, spelend in de degradatiepoule.

6. Handhaven van huidige klasse.

De standen op dit moment (peildatum 23 mei) geven het volgende beeld, in sommige gevallen nog onder voorbehoud, want er moeten nog 2 wedstrijden gespeeld worden:

Kampioen: H6 / H8
(Wellicht) Directe promotie: D11 / D12 / H9 / H10
Play-in: D4 / D5 / D8 / DJ1 / H4
Play-out dreigt: D7 / D9 / D10 / H7 / DVETC

De overige teams handhaven.

Hierbij nog een paar belangrijke opmerkingen:

* Alle wedstrijden worden gespeeld op zondag 16 juni.

* De districtskampioenschappen voor Noord-Holland vinden zeer waarschijnlijk plaats op     hockeyclub Amsterdam.

* Wat betreft de play-in en play-out wedstrijden; het hogere team ontvangt thuis het lagere team.
   Kortom, speel je play-in speel je uit, play-out speel je thuis.

* Elke wedstrijd moet een winnaar opleveren, eerst door verlenging, daarna eventueel shoot-outs.

* Elk team moet een eigen scheidsrechter meenemen.

* Invallen mag alleen als die speler ook al eerder op de lenteopgave is voorgekomen.

Het is belangrijk om samen met je team zo voorbereid mogelijk aan de play-in of play-out wedstrijden te beginnen. Vergeet dus bijvoorbeeld niet van te voren de shoot-outs te trainen.

In de bijlage tref je het reglement van de KNHB, lees deze goed door en bekijk ook goed welke consequenties de huidige stand voor jouw team heeft.

Tot slot, ook voor ons is dit nieuw. Zeer waarschijnlijk worden H6 en H8 dit weekend kampioen, daar zijn we heel blij mee. En ook deze herenteams moeten dan 16 juni aan de bak tijdens de districtkampioenschappen. Daarnaast zijn er nog veel teams die kans maken op promotie of handhaving. Spannend!

We wensen jullie allemaal veel succes en als er vragen zijn, mail ons dan direct.

Met vriendelijke groet,
Corine Oudewaal