Myra Hockey Academy Apr

Een update van de Myra Hockey Academy

Nieuws afbeelding Dit jaar heeft de Myra Hockey Academy (MHA) belangrijke nieuwe ontwikkelingen in gang gezet. Het team is versterkt met een aantal nieuwe mensen, waaronder Charlie Haigh. Hierna hebben we eerst even de tijd genomen om de stand van zaken in kaart te brengen en te bepalen waar we heen wilden. Zo hebben we een plan gemaakt om de sterke basis die Myra de afgelopen jaren heeft opgebouwd op een aantal vlakken verder uit te bouwen. Hieronder onder meer over de zaken die we dit jaar al hebben ingevoerd.

De opleiding voor de jongste jeugd is flink veranderd onder de leiding van Nino en Thomas. ASM en het opleiden van trainers waren altijd al belangrijk in de aanpak van Myra, en daar hebben we dit jaar nog een schepje bovenop gegooid. De nadruk lag daarbij op een brede ontwikkeling van de spelers en het verder opleiden van de beginnende trainers, die zelf allemaal in een van de oudere teams van Myra spelen. De spelers krijgen een uitgebalanceerde training gericht op techniek, tactiek, ASM (Athletic Skills Model) en persoonlijke ontwikkeling.

De trainingen voor de Benjamins zijn verder geprofessionaliseerd onder leiding van Thomas en Jasper. We kijken uit naar de doorgroei van deze groep binnen de club in de komende jaren. De trainers van de jongste jeugd willen zich graag verder ontwikkelen. Om ze daarbij te helpen hebben we een aantal zeer goedbezochte train-de-trainer avonden georganiseerd, waar ze veel hebben geleerd. Dat is aangevuld met ‘training on the job’, waarbij ervaren trainers hen begeleiden tijdens de trainingen. We hebben ook een plan voor de jongste jeugdopleiding gepubliceerd, waarin we voor de trainers en coaches uitleggen wat we de kinderen op welke leeftijd leren.

Voor de oudere teams zijn we nog bezig om het opleidingsprogramma voor de trainers en coaches opnieuw vorm te geven. Het doel is om iedereen te ondersteunen bij het geven van training, coachen, en in de interactie met de teams. We gebruiken daarvoor een combinatie van mentoring, opleidingsavonden, een ontwikkelingstraject en het onderling leren van elkaar. We hopen dat dit in de rest van het seizoen verder vorm krijgt, waarbij we nog zoeken naar de optimale manier om deze vaardigheden aan de trainers te leren.

Ook voor de oudercoaches hebben we een aantal avonden georganiseerd. Als MHA hebben we daardoor een beter beeld gekregen van de informatie waaraan ze behoefte hebben, en de zaken waar ze tijdens het coachen tegenaan lopen. Tijdens die avonden hebben we de coaches al goed op weg hebben kunnen helpen met tips op gebied van omgaan met kinderen, tactiek en coachtechnieken. Later dit jaar en in de verdere toekomst gaan we hier zeker mee door.

We hebben ook een aparte website voor coaches en trainers gelanceerd, mogelijk gemaakt door het harde werk van Luuk. Deze site biedt een overzicht van alle coachtips die de MHA heeft ontwikkeld. De site wordt voortdurend uitgebreid met informatie uit de oudercoachavonden en andere nuttige informatie voor de coaches. We denken dat we hiermee een mooie vraagbaak voor de trainers en coaches hebben gemaakt.

We zijn ook druk bezig om meer materiaal te krijgen voor het verrijken van onze trainingen. De club heeft dit seizoen al twee nieuwe goals gekocht die meteen in gebruik zijn genomen. We werken ook aan een langetermijnplanning voor verdere uitbreiding van het materiaal.