Algemeen Dec

Myra scoort één hockey coach voor kinderen in India

Jeugdteams van hockey vereniging HV Myra halen ruim €1.600,- op voor een coach in India door hun doelpunten te laten sponsoren.

Het wedstrijd-weekend van 20 november jl. was niet zomaar een weekend, maar een speciaal weekend voor 15 jeugdteams van HV Myra. Zij scoorden die dag niet alleen voor zichzelf en het winnen van de wedstrijd, maar zij scoorden ook voor de Bovelander Foundation. Doordat zij hun doelpunten lieten sponsoren haalden zij gezamenlijk € 1.618,24 op.

De Bovelander Foundation is opgezet en wordt geleid door oud-international & Olympisch kampioen Floris Jan Bovelander. Zij zet zich in voor kinderen en jongvolwassenen in achtergestelde gebieden in India. De actie van HV Myra richt zich speciaal op een project in de regio Khunti. Deze regio ligt in de staat Jharkhand en hier heeft de Bovelander Foundation met hun lokale partner inmiddels een prachtig programma opgezet waarbij ruim 3.500 kinderen onder leiding van 30 lokale trainers twee keer per week hockeyen. Er is een lokale competitie opgezet waar jongens en meisjes van de scholen en communities tegen elkaar spelen. Deze competitie eindigt met een mooi regionaal hockey festival.

Floris Jan Bovelander reageert enthousiast: "Wat een supermooi bedrag! Hiermee kunnen we één jaar lang een extra coach laten trainen in India. Concreet betekent het dat we zo’n 60 kinderen kunnen laten hockeyen.” Ook Mette Reitsma, voorzitter van HV Myra, is content met het resultaat: "Ik ben trots op de jeugdteams die dit gerealiseerd hebben! Zo tonen wij als club onze brede maatschappelijke betrokkenheid bij sport, en hockey in het bijzonder.”

De actie werd gefaciliteerd en mede mogelijk gemaakt door het nieuwe online-sponsoring platform www.goal41.nl.