Algemeen Mei

Doe je mee om je club te vertegenwoordigen voor de Vrijheidsloop?

Nieuws afbeelding Het is een rare tijd waarin we ons bevinden, maar dat betekent niet dat we onze waarden van vrijheid, democratie en mensenrechten op een verantwoorde manier kunnen vieren.

Op 5 mei herdenken we Bevrijdingsdag. De dag dat ons mooie land aan het einde van de Tweede Wereldoorlog werd bevrijd van de Duitse bezetting. En hoewel de dag misschien aanvoelt als een vagen herinnering, leeft de betekenis ervan voort... vooral in jullie allemaal, de jeugd en jonge volwassenen van Amstelveen.

Dit jaar herdenken we de dag met een gezamenlijke (corona-proof) vrijheidsloop.
Jonge sporters (16 t/m 26 jaar) worden uitgenodigd om hun eigen 'vrijheidsvuur' te dragen als onderdeel van een gecoördineerde 4 km Vrijheidsloop/run. Vrijheid geef je van jongs af aan door, en vrijheid moet je uitdragen. Maar ook de oudere sporters zijn natuurlijk van harte welkom.

Wat is de opzet van deze sportactiviteit?
Nadat de vlam om 21.00 uur, op het terrein van de Startbaan is aangestoken en doorgegeven middels een fakkel, vertrekken de mensen onder aanvoering van een lange afstandsloper van de Startbaan vanaf hun sportveld 4 kilometer lopend door de wijk.

Deze route wordt vooraf bekend gemaakt. Het gaat niet om een wedstrijd maar het zichtbaar maken van de 5 mei gedachte,  dat licht/ verlichting en bevrijding doorgegeven moet worden. Heel fijn is het als de jongere generatie hier aan mee zou kunnen helpen. Als er veel verenigingen deelnemen  kunnen er ook veel wijken meegenomen worden in deze sportieve, gezamenlijke bevrijdingsactiviteit.

Aanmelden kan bij: [email protected]

Klik hier voor meer details.