Senioren Mei

Dames Veteranen A kampioen?!

Het schrijven van een verslag is op de een of andere manier van ons takenlijstje verdwenen de afgelopen jaren. Het was altijd al een lastig in te vullen taak dus dat is waarschijnlijk de reden dat iedereen het op een gegeven moment maar heeft verzwegen. Want als je er niet over praat dan is het er niet….. Dit in tegenstelling tot onze plek op de ranglijst. Daar wordt veelvuldig over gepraat binnen het team, kan ik u wel vertellen. Want wat is het geval, we staan bovenaan! Met nog 3 wedstrijden te gaan staan we 6 punten los van de nummer 2. Dat betekent dat een eventueel kampioenschap nu toch wel erg dichtbij komt. Iets waar we ongelooflijk trots op zijn natuurlijk!

Zonder op de zaken vooruit te willen lopen vind ik het toch een mooi moment om even stil te staan bij wat er allemaal gebeurd is het afgelopen seizoen. Voor de mensen die ons nog niet kennen, wij zijn een dames veteranen team. Geen 65 plussers maar dartelende 30 plussers. Een team wat is samengesteld met voornamelijk dames die in een dames 1 of 2 hebben gehockeyd. Binnen de lijnen zijn we nog net zo fanatiek als altijd, daar buiten gaat het allemaal wat gemoedelijker. We zijn geen dagen meer chagrijnig bij puntenverlies, er is geen onderlinge haat en nijd en we drinken (meestal) gezellig een drankje en eten een hapje met onze tegenstander na afloop. Maar winnen willen we wel en goed spelen ook! Daarom hebben we het dit seizoen iets anders aangepakt. Het coachen en training geven deden we altijd zelf. Dat coachen doen we nog steeds zelf maar de trainingen hebben we grotendeels op weten te vullen met een groepje zeer enthousiaste trainers. Chiel, Jelle, Coen, Clarinda, Maarten, Eric van der P. en Erik K. super bedankt dat jullie ons een aantal keren hebben willen trainen! We zijn ervan overtuigd dat de, soms hele verrassende, trainingen een enorme bijdrage hebben geleverd aan die eerste plek!

Qua personele bezetting hebben we een roerig jaartje achter de rug. Er zijn maar 2 nieuwe telgjes geboren (Lotte en Mitch welkom!), dus maar 2 zwangerschappen. Maar, of het een gegeven is of niet, bij ons geldt hoe meer zwangerschappen hoe minder blessures en andersom….. U raadt het al we hebben geen week gehad waarbij er niet iemand geblesseerd was. Met 21 dames (inclusief onze buitengewone leden) op de lijst was het soms al lastig om 11 spelende dames bij elkaar te krijgen. Maar met behulp van onze trouwe buitengewone leden en invallers hebben we het toch gered. En hoe! Alle invallers heel erg bedankt voor jullie inzet!!

Geen hockeywedstrijd zonder publiek. Elke week weer staan onze trouwe supporters langs de lijn. De jongsten overigens niet geheel vrijwillig, maar vaak wel kirrend (of krijsend) van geluk natuurlijk! De mannen hebben elkaar helemaal gevonden en staan meer met elkaar te ouwehoeren dan ons spel te bewonderen, maar ach, het is ze vergeven. We zijn al lang blij dat jullie er elke keer weer bij zijn. Dank jullie wel voor de aanmoedigingen en het commentaar! Dat houdt ons scherp!

Ook het teamweekend is de moeite waard om hier even te noemen. Elk jaar gaan we een weekend met elkaar op pad. Over het algemeen wordt er niet gehockeyd maar worden er altijd weer spannende activiteiten bedacht om ons een heel weekend mee te vermaken. En dat is tot nu toe uitermate goed gelukt! Een hoop lol en gezelligheid zijn het resultaat. We kunnen wel zeggen dat deze weekendjes weg er inmiddels helemaal bij horen en niet meer weg te denken zijn in ons seizoen.

Als laatste het team zelf. Meiden, wat ben ik ongelooflijk trots op ons. Onze tomeloze inzet, de lol en het plezier wat we hebben. We kunnen lachen samen en soms een traantje weg pinken. Staan altijd voor elkaar klaar zowel binnen als buiten de lijnen. En zijn nooit te beroerd om een taak op te pakken of even over te nemen van iemand anders. Daarom wil ik als laatste jullie bedanken! We zijn er nog niet, de laatste puntjes moeten nog gehaald worden. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Op naar het kampioenschap!!!

Als we volgende week winnen kunnen we 26 mei op onze eigen velden kampioen worden. Hoe laat we spelen weet ik nog niet dus hou de Myra site in de gaten. We hopen op een mooie laatste thuiswedstrijd en een mooi feestje, beide met veel publiek!

Een hele trotse aanvoerder