Bestuur Maa

Coronavirus: hoe gaan we hiermee om?

Nieuws afbeelding De KNHB geeft op haar website aan dat de hockeycompetitie gewoon doorgaat.
KNHB raadt hockeyers en hockeyfans aan om extra op te letten op de basishygiëne.

De belangrijkste maatregelen die mensen kunnen nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen door:

•    Was je handen regelmatig
•    Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
•    Gebruik papieren zakdoekjes

Aanvullend advies KNHB

Als aanvulling op het advies van het RIVM over de basishygiëne adviseert de KNHB bij de wedstrijden de komende periode de handshake met medespelers, tegenstanders en scheidsrechters te vermijden. Natuurlijk vragen wij hockeyers elkaar nog steeds een prettige wedstrijd toe te wensen maar daarbij raden we aan een alternatief voor de handshake te gebruiken.

• Ontvang je clubgenoten, tegenstanders en de scheidsrechters nog net zo hartelijk maar zonder handshake.
  • Wens de tegenstander succes door middel van bijvoorbeeld een yell.
  • Bedank de scheidsrechter na afloop mondeling zonder handshake.

Zoals de KNHB altijd adviseert, blijft het belangrijk om alleen een eigen bidon of waterfles te gebruiken. En zorg ervoor dat je bitje niet rondslingert; stop hem bijvoorbeeld in je sok als je hem niet gebruikt.

Meer weten over Coronavirus?
Op de website van de KNHB vind je de meest recente berichtgeving over de eventuele gevolgen van het coronavirus voor de hockeycompetitie.
Via https://www.rivm.nl/coronavirus tref je informatie aan van Rijksinstituut voor Volksgezondheid
en Milieu.