Heren 1 Nov

AMVJ Heren 1 - Myra Heren 1 10/11

Afgelopen zondag stond er weer een heerlijke middag in de Eerste Klasse op het programma.  U zou gerust kunnen stellen dat we het over een prachtig affiche hebben: AMVJ H1 tegen Myra H1. Deze kraker werd op het sportpark van AMVJ afgewerkt.

Myra was nog altijd ongeslagen in de competitie en AMVJ wilde daar al snel verandering aan brengen. In de eerste helft is hen dit uitstekend gelukt. Wij kwamen in de eerste kwart met 1-0 achter en in het tweede kwart verdubbelde AMVJ de score naar 2-0.

Er was in de rust uiteraard genoeg te bespreken voor Myra, AMVJ kon wat rustiger hun theedrinken. De neuzen werden weer dezelfde kant opgezet en een nieuw strijdplan ging van kracht.

Dit resulteerde niet in een 2-1 van Lars Otting, maar een goal van Stefan Bijlsma. Stefan wist de bal sterk aan te nemen en vanuit een moeilijke positie kreeg de bal een flinke klap richting de rechterhoek: GOAL!
Afgelopen zondag was het team een diesel: we moesten even op gang komen. Er werd een strafcorner behaald. Jorrit kon klaar gaan staan en met een heerlijke sleeppush ging de bal het net in: GOAL! (Tussenstand 2-2)

Het team begon nu echt te draaien en veel sticks leken wel een magneet: elk duel werd gewonnen en de lange passes kwamen allemaal terecht bij ‘Uitschuifarm-Koert’, die tevens zijn laatste wedstrijd voor Myra speelde. Koert kiest voor een buitenlands avontuur voor de komende twee jaren.

62ste minuut: een vloeiende aanval resulteerde erin dat Stefan Bijlsma aan de bal kwam. Via de linkerkant kwam Bijlsma de cirkel binnen. Zo kalm als hij bleef, stiftte hij de bal over de keeper heen en men zegt dat Lars Otting de bal het laatste zetje over de lijn gaf: GOAL! 2-3 voor Myra.

Myra trok de wedstrijd naar zijn kant toe en de 9de overwinning op rij werd een feit. Na de wedstrijd is heerlijk gedineerd bij Café 1890 onder het genot van een drankje. Koert is bedankt voor alle afgemaakte uren, zijn energie, goals, leiderschap maar bovenal ook voor al zijn droge moppen!

Het winnende doelpunt # Stephan Danser