Heren 1 Apr

Myra Heren 1- Reigers Heren 1 31/3

Afgelopen zondag speelden wij thuis tegen koploper Reigers. Om nog zicht te houden op die eerste plek was een overwinning een vereiste. Aan inzet zal het niet gelegen hebben zondag, maar een 3-2 voorsprong werd met nog 2 minuten te spelen omgezet naar een 3-4 eindstand. Een zure verliespartij die we snel moeten vergeten.

De wedstrijd begon erg sterk van onze kant. Een goede druk leverde al snel balbezit op en binnen 2 minuten openden wij de score. Een goede actie van Menne over rechts met als vervolg een strakke voorzet voor de goal werd mooi in de verre hoek getipt door Stefan.  Niet veel later maakte Reigers de gelijkmaker.  Na een snelle counter werd de bal in een keer in de verre hoek geflatst. Kansen waren er over en weer om op voorsprong te komen. Uiteindelijk maakten wij na 20 minuten spelen de 2-1. En snel genomen vrije slag werd door Mike de cirkel in gebracht waardoor Julius even later kon aanleggen voor een schot. Deze kaatste via een verdediger af en kwam voor de stick van Jurian te liggen. Met de keeper in zijn rug draaide hij om de keeper heen en pushte te de bal in de goal. Jammer genoeg duurde de voorsprong niet lang. De 2e strafcorner van Reigers werd laag in de linker hoek gepusht en hiermee gingen we rusten met een 2-2 stand.

Na rust kregen wij steeds meer de overhand en creƫerden wij kans op kans om de score uit te breiden. Net als tegen Terriƫrs vorige week misten we een strafbal om weer op voorsprong te komen. Gelukkig kregen wij niet veel later een 2e strafbal. Deze werd vervolgens door Stefan snoeihard binnen gepusht, 3-2! Met nog 10 minuten te spelen kregen wij mogelijkheden om verder uit te lopen. Deze kansen lieten wij allemaal liggen en dan zal je altijd zien dat je hem tegen krijgt. Jammer genoeg duurt een wedstrijd geen 68 minuten maar 70 minuten, want met nog 2 minuten te spelen kregen wij na slordig verdedigen een strafbal tegen die feilloos werd benut. Geloof het of niet, maar niet veel later maakte Reigers ook nog de 3-4 en zo gingen de 3 punten mee naar Hoofddorp.

Een wedstrijd om van te leren maar ook om snel te vergeten. Komende week spelen we weer thuis om 14.45 uur tegen Spandersbosch H1.
Bedankt voor de support en hopelijk tot zondag.