Heren 1 Sep

Myra Heren 1 - Shinty Heren 1 9/9

Afgelopen weekend was het dan eindelijk weer zover. De start van de competitie en een nieuw seizoen. Thuis op ons mooie nieuwe waterveld werd er aangetreden tegen Shinty H1. Onder leiding van de nieuwe coach Stefan de Leeuw maakten onze mannen een frisse indruk. Vanaf het eerste fluitsignaal zat de energie er goed in. Deze goede start resulteerde dan ook al snel tot de 1-0. Na 6 minuten schoot Lars de bal met een droge knal hard binnen.

Myra zette deze goede lijn voort wat resulteerde tot een handjevol kansen waarin de score verder uitgebreid had kunnen en misschien wel moeten worden. Ondanks dat bleef het bij een 1-0 stand. Myra zwakte wat af waardoor Shinty een aantal kansen kreeg om op gelijke hoogte te komen. Gelukkig bleef de gelijkmaker uit en maakten wij vlak voor rust de 2-0. Een snoeiharde backhand van nieuwkomer Julius liet de keeper kansloos. Ruststand: 2-0.

Na de rust werd er weer goed gestart. Met een goeie sleeppush breidde Boyd de score verder uit tot 3-0. Kort hierna kon Stefan de 4-0 simpel binnen tikken nadat de keeper een halve redding verrichtte op een voorzet van Julius. Met nog 10 minuten te spelen deed Shinty iets terug. Een benutte strafcorner was helaas te machtig voor onze nieuwe keep Jurian en resulteerde in de 4-1. Myra antwoordde meteen. Na een goede actie van Jasper over links, maakte hij net als Julius zijn eerste doelpunt voor Myra. Het slotakkoord kwam van Shinty. Via een strafcorner bepaalde zij de eindstand van de wedstrijd: 5-2.

Een mooie start van het seizoen met de eerste 3 punten in de pocket. Deze week gaan we ons opmaken voor een spectaculaire derby uit tegen Amstelveen H1. Bedankt voor alle support en aankomende zondag hopen wij weer zo veel mogelijk man langs de lijn te zien om ons naar de overwinning te schreeuwen!