Heren 1 Okt

Myra Heren 1 – Alkmaar Heren 1 15/10

Afgelopen zondag speelden onze mannen onder het genot van een heerlijk zonnetje met daarnaast zomerse temperaturen de thuiswedstrijd tegen Alkmaar. Na het verlies van vorige week tegen Xenios hadden wij deze week zeker wat goed te maken. Dit was zeker het geval want na 70 minuten stond er 5-2 op het scorebord met een hoofdrol voor onze capitano Koert die maar liefst 4x wist te scoren!

De wedstrijd begon goed met al snel een paar goede aanvallen en binnen 1 minuut haalden wij al onze eerste strafcorner van de wedstrijd na een goede actie van Jeroen. Door afwezigheid van Jorrit, was het nu aan Koert om de bal binnen te pushen. Een goede poging resulteerde helaas in een schot dat rakelings langs de goal ging. Niet veel later kregen wij nog een corner die deze keer wel hard werd binnen geschoten door Koert. Nog geen 2 minuten later schoot Koert de 2-0 binnen, wederom uit een corner. Tegen het einde van de eerste helft deed Alkmaar iets terug uit een corner. Na een knappe redding van Menso kon de bal uit de rebound gemakkelijk binnen getikt worden. Voor rust was het weer Koert die mocht aanleggen voor de strafcorner. Deze kans liet hij niet onbenut en maakte zo zijn 3e doelpunt van de wedstrijd en voltooide zo een glaszuivere hattrick.

Na rust gingen wij door met het goede spel maar lieten een paar enorme kansen helaas onbenut. Een kwartier na rust leidde een goede uitbraak van Jeroen uiteindelijk tot de 4-1. De bal werd strak voorgegeven richting de 2e paal waar Stefan stond om de bal binnen te tikken. Een goede actie van Alkmaarse kant leidde niet veel later tot de 4-2. Na een gemiste strafbal van onze kant leek het heel even nog spannend te worden, maar vlak voor tijd was daar Koert die, jawel, nummer 4 van de wedstrijd binnenschoot! Een push werd van richting veranderd en liet de keeper vervolgens kansloos, eindstand 5-2.

Bedankt voor alle support op deze heerlijke zondag waar wij weer 3 belangrijke punten binnen hebben gesleept. Komende zondag spelen wij uit op Alliance en kunnen uw support weer goed gebruiken en hopen u allen dan weer langs de lijn te zien!