Heren 1 Sep

Strawberries Heren 1 – Myra Heren 1 10/9

De eerste 3 punten!

De voorbereidingsweken zitten erop en afgelopen zondag was het dan zover, de openingswedstrijd van het seizoen 2017-2018 tegen de Strawberries. Maar voordat ik u een beknopte samenvatting van de enerverende wedstrijd tegen de aardbeien geef, zal ik eerst de nieuwe feuten van ons team waaronder ikzelf (Bart de Vries) aan u voorstellen.

Thomas
U heeft hem misschien al zien schitteren op de training en in de wedstrijd. Onze 18-jarige feut die vorig jaar nog bij Pinoké speelde zal ons dit jaar in de achterhoede versterken. Met zijn enorme reach, laat hij menig aanvaller zweten en weet hij de dames aan de kant telkens weer te imponeren.

Pim
Onze nieuwe aanwinst op het middenveld. Aan het begin was het nog even wennen voor hem, maar hij laat per wedstrijd weer zien wat voor meerwaarde hij voor het team kan zijn. Met zijn tactische inzicht zet hij de spitsen in hun aanvalspositie en u beste lezer zal nog vele assists en wellicht nog een paar goals van deze 18-jarige oud speler van Pinoké zien in aankomende wedstrijden.

Thijn
Jammer genoeg nog maar een wedstrijd gespeeld, maar man wat vlamt deze jongen op het middenveld. Samen met Pim stond hij vorig jaar bij Pinoké op het middenveld en hij zal dit jaar bewijzen wat voor aanwinst hij voor Myra Heren 1 zal zijn. Zijn dribbel vermogen is buiten proporties, zijn overzicht niet te overzien….

Bart
En dan nu ikzelf, ik zal het kort houden al heb ik zoveel te vertellen… Ik kom uit Ally en ben/was trouwe supporter van het gevreesde Allyminati. Ik zal dit jaar de aanval versterken van het gevreesde Myra Heren 1.

En dan nu de wedstrijd..
De promovendus Strawberries maakte het ons in de eerste minuten aardig lastig. Al vroeg kregen we een strafcorner tegen, die jammer genoeg in de nette belande van het goal. De gehele eerste helft hadden we genoeg kansen, maar niets werd ons gegund…

De tweede helft was een totaal ander verhaal. Na een sterke start kwamen we al snel voor en begonnen we de wedstrijd naar ons toe te trekken. Na paar sterk uitgespeelde acties en paar strak ingeschoten strafcorners van Jorrit, die immers een hattrick maakte, was de eindstand 5-2. Een mooie start van dit veelbelovende seizoen!

Vandaag kregen we jammer genoeg te horen dat onze keeper, Glenn, zijn hand heeft gebroken tijdens een botsing in de wedstrijd en eind deze week geopereerd moet gaan worden.