Heren 1 Jun

Myra H1 wint overtuigend van Zwolle H1 tijdens tweede ronde play-offs

Myra Heren 1 trad in de tweede ronde van de play-offs aan tegen Zwolle Heren 1 en won deze eerste wedstrijd in de reeks op eigen terrein met 4-2.

Myra speelde na hun kampioenschap in de Eerste Klasse A de eerste ronde play-offs tegen Klein Zwitserland. Myra bood deze ploeg uit Den Haag flink wat tegenstand door in de eerste wedstrijd shoot-outs af te dwingen. Deze reeks werd echter gewonnen door KZ en ook de tweede wedstrijd in deze ronde werd door de Hagenezen gewonnen, waardoor die ploeg direct is gepromoveerd naar de Overgangsklasse.

De strijd om ook een plekje in die Overgangsklasse te bemachtigen is echter alles behalve voorbij voor de mannen uit Amstelveen. Afgelopen zondag 11 juni stond de eerste wedstrijd in de tweede ronde play-offs op het programma. Tegenstander in deze reeks is Zwolle Heren 1, die als 11eis geëindigd in de Overgangsklasse B en nu speelt om poulebehoud.

Onder leiding van coach Razwan Ahmed en assistenten Stijn Braun en Bobbe van Hoof pakte Myra Heren 1 meteen de leiding in de wedstrijd. Toch ging de onderlinge strijd lange tijd redelijk gelijk op. Na een half uur spelen zette Stefan Bijlsma de score echter op een 1-0 voorsprong voor Myra. Dit doelpunt werd binnen een paar minuten opgevolgd door de tweede treffer, eveneens van de hand van Bijlsma. Met deze stand werd ook de rust ingeluid en kreeg het veld nog een extra sproeibeurt, geen overbodige luxe gezien het warme weer. Kort na het hervatten van de wedstrijd drukte Myra zijn stempel ook op de tweede helft met een mooi derde doelpunt van Jorrit Tel. In de laatste fase van de wedstrijd wisten de Zwollenaren de thuisploeg toch even aan het wankelen te brengen door de 3-1 te scoren. Myra antwoorde echter met de 4-1 uit een fraai uitgevoerde strafcorner van ook weer Jorrit Tel. Met nog een paar minuten op de klok kon de 4-2 van Zwolle het tij niet meer keren en bleven de drie welverdiende punten in Amstelveen.

De tweede wedstrijd in deze serie play-offs is op zaterdag 17 juni 15:00 uur uit bij Zwolle. Uit elke wedstrijd dient een winnaar te komen. Omdat de play-offs volgens het ‘best-of-three’-principe verlopen, zal er eventueel een derde wedstrijd worden gespeeld op zondag 18 juni 15:00 uur bij Myra. De winnaar van deze reeks speelt volgend seizoen in de Overgangsklasse.