Zaalhockey Nov

Zaalhockey Jeugd 2016-2017

De voorcompetitie is gespeeld, de 2e helft van het seizoen is nét gestart en dat betekent dat ook de zaalhockeycompetitie in zicht is en er al heel wat voorbereidingen hiervoor aan de gang zijn. Onderstaande informatie over zaalhockey geldt voor de volgende veldteams;

Alle jongens teams A, B, C en D
Meisjes teams A1, A2, alle B, C, en D-teams.

Verdeling teams.

Na een pilot vorig seizoen m.b.t. selectie van zaalhockeyteams gaat er tijdens zaalhockeyseizoen 2016-2017 in  de meisjeslijn weer  geselecteerd worden.

Ondanks dat de jongenslijn de laatste jaren een mooie groei heeft doorgemaakt, zijn er per jongens veld team nog net niet genoeg spelers om te kunnen gaan opsplitsen in selectieteams. Vorig seizoen hadden verschillende jongensteams te kampen met tekorten. Het kan voorkomen dat er dit seizoen per speelronde 1 of 2 thuisblijvers zijn in de wat grotere teams, maar in de praktijk lijkt dit gelukkig mee te vallen. Trainingsuren blijven per top/breedte team gelijk aan vorig jaar.

Dit heeft geresulteerd in de volgende teamopgave bij de KNHB:

MA1

MC5

MC6

MD5

De blauw gekleurde teams doen GEEN selectie en gaan met het gehele team de zaal in.  De zwart gekleurde teams doen selectie.

Ondanks dat je van zaalhockey veel leert waar je later in het veld gebruik van kunt maken, is het een gegeven dat er spelers zijn die in het veld floreren en in de zaal niet zo tot hun recht komen en vice versa. Het is daarom goed om te benadrukken dat de zaalselectie op geen enkele manier consequenties heeft voor het verdere verloop in de veldcompetitie. Na de zaalcompetitie gaat iedere speler weer terug naar het veldteam waar vóór de zaalcompetitie in gespeeld werd.

Trainen in de zaal:

Sinds jaar en dag heeft Myra een prettige samenwerking met Sportcentrum VU en ook dit jaar kan er gelukkig weer van de zalen gebruik gemaakt worden. De nieuwbouw van een extra hal is gerealiseerd waardoor ook doordeweeks en ruim voor de start van de competitie getraind kan worden. Dit jaar heeft de KNHB de zalen van het Sportcentrum VU ook als wedstrijdzaal in gebruik en is het best mogelijk dat je na de training nog een wedstrijd kunt bekijken. Wie weet een spannende wedstrijd van Myra Heren 1 of Dames 1.

Voor zaalhockey zijn zaal/gymschoenen, zaalstick en een zaalhandschoen verplicht. Jawa heeft vaak mooie combi deals. Kijk  hier  voor de aanbieding.

We realiseren ons dat de start van de trainingen van deze week voor veel teams als een verrassing is gekomen. Reden om vroeg te starten was o.a. de vraag vanuit de trainers/coaches om ruim vóór de start van de zaalcompetitie te kunnen trainen om goed beslagen ten ijs te komen. De trainingsuren zijn daar op ingepland. Dat dit voor sommige teams té vroeg was en te laat gecommuniceerd, is duidelijk en heeft onbedoeld misschien verwarring opgeleverd. Excuses daarvoor.

Vanaf komende week gaat er wel verder ingepland worden en zullen de teams wellicht een keer extra trainen of zal er een veldtraining door een zaaltraining worden vervangen. We doen onze uiterste best om met ieders wensen en eventuele beperkende factoren rekening te houden.

Selectie data en procedure

Binnenkort worden de selectiedata en exacte procedure bekend gemaakt. Uiteraard wordt er zoveel mogelijk rekening gehouden met de veldcompetitie en schoolroosters. Hou de site in de gaten voor meer info!

Start competitie

Het weekend van 3 december start de zaalcompetitie. Zodra het wedstrijdschema bekend is zullen de trainingsuren hieraan gekoppeld worden en wordt het complete zaaltrainingsschema op de site en in Lisa gepubliceerd.

Vóór de start van de zaalcompetitie vindt er een informatie/materiaaluitgifte avond plaats op een nog nader te bepalen moment. Ballentassen en keepersriempjes worden dan uitgereikt.

Houd de site in de gaten voor meer informatie over zaalhockey!

Vragen kunnen gesteld worden via  [email protected]

Hartelijke groet,

Evelyne van den Heuvel