Heren 1 Okt

Myra Heren 1 - IJsseloever Heren 1 9/10

De wedstrijd tegen IJsseloever begon met de gloedrode trainingspakken van Myra in de warming-up. Modebewust kun je ze niet noemen, maar de prestaties op het veld zullen dit weer goed maken. De uitslag is namelijk 2-1 winst.

Er viel echter niet te spreken over de kwaliteit van de wedstrijd. Ondanks de puike fluitconcerten van de officials, wisten onze mannen hun niveau niet te halen. Er werden strafballen gemist, te weinig strafcorners gehaald, en maar misschien vier echte veldkansen gecreƫerd. Gezien het feit dat IJsseloever de nummer drie was, is een 2-1 winst zeker geen slechte prestatie, maar volgens vele ooggetuigen was het geen wedstrijd om naar huis te schrijven.

De wedstrijd begon met een hoge pressie van Myra, en er werd gelijk balbezit afgedwongen. Deze vlammende energie kon helaas maar een kwartiertje aanhouden. Na de openingstreffer van Koert Groot Beumer met een slopende sleeppush in de strafcorner bleef IJsseloever zeer koeltjes overeind. Ineens begon Myra moeite te krijgen met het standhouden van hoog baltempo, en IJsseloever rook bloed. Ze kregen steeds beter grip op de wedstrijd en zetten Myra goed onder druk in niet-balbezit. Ondanks dat wist Myra met Jorrit Tel met een wederom straffende sleeppush in de strafcorner de 2-0 te maken. De tweede helft breekt aan met balbezit voor onze mannen. IJsseloever is gebrand om het tij te keren en wat goaltjes te maken.
Ondanks het toejuichende publiek met Heren 2 in de voorste linies, kreeg Myra het een beetje benauwd. Wederom kon het baltempo niet worden opgekrikt en wist IJsseloever te bal steeds vaker te veroveren en de 2-1 te scoren. Myra gaf niet op en wilde de wedstrijd niet uit handen geven. De kanaries gingen met kaarten strooien en Myra kreeg het lastig met 10 man. Met duwen en trekken, bloed op de palen, en de koren van Heren 2, wisten onze mannen de drie punten over de streep trekken en kon iedereen met een opgelucht hart een borrel drinken.

De aankomende 2 weken spelen we uit. Aankomende zondag mogen we afreizen naar het altijd gezellige Xenios.

Hopelijk zien we u weer langs de lijn.