Dames 1 Apr

Breda Dames 1 - Myra Dames 1 14/4

Nieuws afbeelding Lieve supporters,

Afgelopen zondag stond Breda uit op het programma. De nummer 1 uit onze poule dus het beloofde een pittig potje te worden. Het zal een wedstrijd worden waarin we kunnen laten zien dat we het als team goed neer kunnen zetten.

Met een aantal vaste supporters langs de lijn, heerlijk hockeyweer en goeie focus begonnen we aan de wedstrijd. Wat anders dan normaal begonnen we niet met hoge druk maar hadden we van tevoren afgesproken dat we ze wat lager op het veld op zouden vangen. Het eerste kwart was het even wennen maar het ging eigenlijk al best wel goed. Op een corner na, die Erin erg mooi met haar stick van de doellijn wegtikte, hebben ze niet veel kansen kunnen creëren.

Het tweede kwart begonnen we met vertrouwen. In de korte rustbespreking hebben we nog wat aanvallende punten besproken waardoor we erop vertrouwde dat ook onze kansen zouden komen. En niks is minder waar. Wij hebben het tweede kwart een aantal kansen kunnen creëren en een strafcorner kunnen halen. Helaas wisten wij niet de bal over doellijn te krijgen. Breda lukte dit jammer genoeg wel door een actie over de achterlijn en tip-in net voor de doellijn, 1-0 Breda.

De rustbespreking was positief want we hebben Breda niet veel kunnen laten hockeyen. De taak voor de resterende twee kwarten was dan ook om dit vast te houden en door wat mooie aanvallende acties en verleggingen zelf kansen te creëren. Het derde kwart leek dan ook nog bijna de goede kant op te vallen door mooie diepte passes en verleggingen naar voren. Maar helaas bleef het doelpunt uit.

Het vierde kwart heeft de wedstrijd zich vooral rond de middellijn afgespeeld en hebben beide teams op een paar kansen na niet veel weggeven. De wedstrijd eindigde in 1-0 voor Breda. Ondanks het verlies liepen we met een opgeheven hoofd het veld af want we hebben laten zien dat we als team tactisch goed kunnen staan en ons goed aan afspraken kunnen houden. Beide zijn goede punten om mee te nemen naar onze volgende wedstrijd.

Aankomende zondag spelen wij om 12:45 uur thuis tegen Were Di. Een belangrijkste wedstrijd waarin wij willen laten zien wat we kunnen. Zien we jullie daar?

Veel liefs,
Myra Dames 1